tirsdag, januar 11, 2005

Gjett hvilken reklame dette er hentet fra?

SLAGORD: Du er stygg, dum og feit, og alle hater deg.

SVAR: Alle, unntatt "Jentefest 2" reklamen som sier: Du er stygg, dum og feit, og alle hater deg samtidig som du er under 12.

Jeg så forleden dag en selvreklame på TV2, til en ny spørrelek som blir filmet mens D-kjendiser skal prøve å gjette reklamerelaterte ting. Altså ikke produktene, men reklamene i seg selv. Jeg fant alt så avskyelig at jeg satte fast ostebiten jeg gnagde på i halsen, mistet pusten, og var klinisk død i 13 minutter. Det er helt sant. Jeg finner det virkelig avskyelig, det får et spark i ballene på den lokale presten til å virke som noe fint og samfunnsnyttig.

Det er på tide vi utvikler litt perspektiv og ser at reklamen burde fremvises der den hører hjemme, inni rottegift-boksene.



Fra nå av vil jeg dermed lansere at vi kun har reklame for rottegift, og reklame kun på rottegift bokser. Men du sier vel kanskje: Men Emilio! Ka e vitzzzen med det da???? LOL"

Jeg sier, det er bare USLE rotter som trenger reklame. Som om ikke teorien, reklamens forsøk på å påvirke et menneske til å kjøpe et produkt er patetisk nok, så er det bare duster som trenger reklame som veiledning til hvilke produkter man trenger. Mitt råd er; lytt til kroppen din. Kjenn etter når magen rumler. Det betyr at du trenger mat. Kjenn etter når du tråkker i ditt eget skjegg. Det betyr at du trenger en barberhøvel, eller motorsag. Når noe fysisk plager deg så mye at det hindrer deg ifra sosialisering, fysisk arbeid etc. da er det på tide å kjøpe en vare produsert for et godt formål. Kroppen din. Resten av pengene? De kan du bruke på rottegift. Slik så kommer du ikke til å virke som en dust når det kommer nye spørreprogram om rottegiftreklame på TV2.

Lagt merke til at de eneste kanalene som markedsfører reklame i seg selv er reklamefinasierte kanaler? Har du lagt merke til det sier du? For det har ikke jeg! Jeg har aldri sett noe mistenkelig med infokilder som baserer sine inntekter på annonsering fra store selskap som må selge produkter som ikke er nødvendige for overlevelse. Aldri! ALDRI! Vel, unntatt på rottegift da.


Ingen kommentarer: