onsdag, januar 12, 2005

Ja, den filmen er sikkert bra!

Det irriterer meg noe helt grenseløst, at hver gang jeg skal på kino med venner/venniner, og står i kø på billettluken så er det alltid noen som diskuterer hvilken film de skal se. det er synd, hvor mange er det som går på teater, står i billettluken og diskuterer hvilket stykke de skal se? INGEN! Teateret har skjønt det, ved å framføre klassikere uten referansepunkter til vår virkelighet idag, og regissert på en uspennende måte, så distanserer man 99% av evt. publikum der ute. Bra gjort gutter! Dette kan kinoen lære av, og der på vei. Bergen Kino har allerede økt prisene, men det er mer som må til for å holde fjortisene vekke. Jeg har noen forslag.


  • Før hver film burde en representant fra kinoen fortelle litt om hvordan bestillingen av filmkopien gikk til.
  • Gratis selleri til alle under 20.
  • Filmen burde bli avbrutt av skrikende kvinner som løper igjennom salen under de mest dramatiske øyeblikkene
  • Du får kinobilletten tatovert på pannen. Evolusjonen vil gjøre pannen vår større etterhvert.


Det er forslagene, og her har kinoen mye å lære. Egentlig bryr jeg meg ikke så mye hva de gjør, så lenge de kunne ha satset litt mer på kvalitetsfilm, og litt mindre på kommersielt dritt. Legg merke til at jeg bruker ordene kommersielt og dritt med hverandre. Det henger som oftest sammen. Folk burde slutte å dra på kino som om det var et gammelt sirkus-show, og heller se på at det faktisk foregår noe på det lerretet.




Ingen kommentarer: