torsdag, mai 18, 2006

Seventeen



Fy faen så gammel jeg er. Jeg merket det på 16. mai. Jeg er en olding. Jeg har skjegg. Jeg er rolig og stille. Jeg skriker lite.

Ja, vi snakker om Brann Stadion. Aldri før har jeg sett så mange ungdommer samtidig. Og de var alle enige om en ting: Å sende sms'er til hverandre er mer spennende enn å se en fotballkamp. Mulig det, når det gjelder norsk fotball forresten. Forbausende mange av de brukte en del tid på å snakke om å røyke utenfor stadion, mens de tydeliggjorte hvor fulle av hormoner de var. Litt som oss, med andre ord. Bare for leeenge siden. Jeg er gammel.

Poenget er, det er kjipt at så mange billetter sløses bort på folk som er der kun fordi det er stort, ikke fordi de virkelig vil støtte laget eller se en fotballkamp. Noe som fører meg til det vi alle har visst lenge: Ungdommer suger.

1 kommentar:

Reidar sa...

OI! den sangen var det lenge siden eg har hørt.

Eg er heilt enig at du er gammel. Du har egentlig alltid vert gammel. Du har egentlig alltid hatt skjegg. Om det er negativt eller positivt er jo en sak, men spørsmålet som virkelig betyr noe er jo selvfølgelig:

Trenger verden flere gamle? Kan ikkje alle bare dø? Fuck eldre bølgen sier jeg! FUCK!