mandag, mars 13, 2006

Disse dumme antropoformistene

Igår var jeg på trening. På vei dit var det to unge, gutt og jente, og en cocker spaniel. Plutselig kom det en jente med en annen hund, en stygg Norsk buhund. Den første hunden begynte å bjeffe kollosalt høyt, og den andre hunden bjeffet tilbake. Høyere, og med en dyrisk aggresivitet. Den stakkars jenten som eide den andre hunden så ingen annen løsning enn å rope til hunden:

"Nei, Tassa!"
"Ro deg ned Tassa!"
"Kom her Tassa! La hunden være i fred!"

Det gikk ikke. Til slutt roet de seg ned, og jenten med buhunden gikk. Et par minutter senere kom det en fyr med en annen hund, på motsatt side av veien. En klassisk Golden Retriever. Spanjolen begynte selvfølgelig å gjø til den, tydeligvis sa han noe vondt fordi retrieveren gjødde tilbake og ble kjempeaggresiv. den stilte seg opp, som om den skulle til å legge ut på sprang over veien.

Eieren så ikke engang bort på den føørste hunden, sa ingenting, og bare rykket hardt i båndet til hunden med en enorm kraft slik at retrieveren rykket tilbake. Da holdt den kjeft og gikk videre. Slik skal det gjøres.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan jeg få reklamere for diskuterfilm.com?

Reidar sa...

Eg skulle likt å høre denne personr en rope "Tassa". Kor ofte hører du noen rope tassa?
Eg smilte bredt og tok meg selv i å le litt når eg leste d. Dette var en bra post Emilio. Veldig bra. Den gjorde dagen min.

Dessuten er eg missunelig over at noen vil reklamere for noe hos deg. Sniken liten jævel som reklamerer mens han spør om lov.

"Kan eg få lov til å reklamere for bloggen min? nyblogg.blogspot.com Bloggen over alle blogger der drømmer blir virkelighet og griser kan fly. og bjarne betjent er død."
Følte han var litt sånn... (HEI! ser man det!? eg reklamerte jammen for meg sjølv mens eg snakka drit om den anonyme. Artig.)

Siri sa...

Pa vegne av Emilio seier eg:

ja, det kan du mr Anonymous, men bare om du seier kven du er.

Helsing Siri

Siri sa...

Apropo hundenavn...