mandag, januar 23, 2006

Betraktninger/Konklusjoner

1) Folk som trener er smarte.

Jeg gikk inn i treningssenteret. Jeg spurte den "lille jenten", du vet den typen jente som egentlig er 25 men ser ut som 17, om det bare var å sette i studiekortet. Hun lo forsiktig, og sa ja. PÅ STAVANGERDIALEKT. Damn, disse studentene fra Stavanger. De dukker opp overalt. Selve senteret var rotete og uoversiktlig. Det var vanskelig å finne frem, og etter mye om og men fant jeg frem til garderoben. Det tok sin tid før jeg fant ut hvordan man kunne låse inn klærne sine. Det tok tid før jeg var klar.

I tillegg hadde Nazar overtrent seg på fredag. Han var dermed konvertert fra Mr. Nazar (Nazár) til Mr. Gangsperr.

Jeg hadde ingen som kunne hjelpe meg. Jeg betaler ikke for instruktør.

Så var det de jævla apparatene. Nå kan det godt være at jeg er litt sen, men jeg har aldri skjønt meg på de sykle/løpe/svette-apparatene. Når man ser de bli brukt, så får man jo inntrykket av at det bare er å sette seg på dem, og begynne. Slik er det ikke. Skal man velge "fat burn" eller skal man velge "cardio"? Jeg var jo n00b, så jeg valgte "fat burn". Trodde jeg. det var hundre millioner innstillinger jeg måtte velge, og hver gang jeg valgte "feil", så pep det. Høyt. Det var mennesker rundt meg. Jeg ble flau. Til slutt slo jeg av hele drittsykkelen, startet den opp på nytt igjen og trykte på den store grønne knappen hvor det sto "Quick Start". Så begynte jeg å sykle, og stoppet ikke før det hadde gått en halvtime. Da hadde jeg syklet 10km og forbrent sånn ca. 140 kalorier. Jeg har ingen anelse om det er bra eller dårlig, jeg er jo en n00b.

Jeg tør fortsatt ikke å bruke vektene.

Jeg har ingen anelse om hvordan de fungere. Jeg trenger Nazar for sånt.

2) Ingen som går på treningsstudio trenger det.

Det som slo meg først var at alle menneskene som går på treningsstudio er vakre, slanke mennesker i god form. Kanskje det er på grunn av treningsstudioet. Men min filosofi er, at når de først har kommet så langt, så bør de slutte med å okkupere plass og begynne å sparke fotball. Det er mange "feitinger" som meg i verden, og vi trenger disse stedene, mer enn de trenger vanen. Ut å løp. Skogen kaller.

1 kommentar:

Torzx sa...

Emilio er tjukk!