tirsdag, januar 31, 2006

Vi dreit oss ut.

De fleste har nok fått med seg at vi dreit oss ut. Danskene bestemte seg for å karikatere Muhammed, og vi bestemte oss ilag for å trykke det i "ytringsfrihetens ånd". La meg presisere, ytringsfrihet er ikke det samme som å oppføre seg som en idiot.

Det sto også på nyhetene at det fantes nettsider med bilder av København og oppfordring til terror. Wow, at man har funnet slikt på nettet må jo være en enorm offisiell trussel. Jeg har vist bilder av diverse apparater av LifeFitness og oppfordret til horror.

terror <> horror.

Og hvorfor skal det virke så jævlig rart at enkelte religiøse grupperinger reagerer med å brenne norske og danske flagg? Når flere titusener underskriver på protestkampanjen "Stopp avkristningen av Norge" etter at Djupedal snakker om å slutte med bordbønn, så skal vi nok ikke så langt for å finne folk som tar latterliggjøring av religion veldig tungt.

Sørlandet for eksempel. Heh. Fredrikstad. Levende Ord området i Bergen som er... bygningen til Levende Ord.

Forresten, jeg hater Lyn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nei, men det er en rett å være idiot.

HeiaVincent sa...

Nei.

Anonym sa...

"De fleste har nok fått med seg at vi dreit oss ut. Danskene bestemte seg for å karikatere Muhammed, og vi bestemte oss ilag for å trykke det i "ytringsfrihetens ånd"."

Vi? Jeg har da alldeles ikke vært med å trykket småmorsomme bilder av Muhammed? Trodde ikke staten eller jeg for den saks skyld var ansvarlig for hva helt andre mennesker velger å trykke i sin avis. Det er det som er poenget her.