torsdag, januar 12, 2006

Forandringer er smertefullt

Det gjelder både kroppen og tv-serier.

Det er vel heller få norske tv-serier som definerer konseptet "jump the shark" mer enn Hotel Cæsar. Serien startet som noe som ikke var særlig bra, men i det minste annerledes. Norsk televisjon hadde ikke mange dramaproduksjoner de kunne skryte av uansett. Etterhvert så begynte det å finne formen, og både skuesspillere og crew begynte å bli fortrolige med produksjonen. Kvaliteten ble tålelig.

Men nå har hele serien gått igjennom det som vi ble lovet var en "revitalisering". My ass. Jeg visste allerede at dette kom til å stinke da to nye skuesspillere skulle oppdages ved hjelp av et reality-show.

Problemet er at ingen show har tålt enorme forandringer ved setting, plot og bla bla bla. Det gjorde heller ikke Cæsar. At de i tillegg har feilet i å gjøre noen av karakterene særlig sympatiske, har bare gjort det verre.

Jeg spår at serien forsvinner iløpet av året. heh.

3 kommentarer:

Torzx sa...

What?
De siste episodene av Hotel Cæsar er noe av det mest underholdende jeg har sett på EVIG lenge!
Om det er bra eller ikke har jeg ikke bestemt meg for enda, men hvem bryr seg?
Digger det nye, litt "rebellske", imaget!

Ehm...

HeiaVincent sa...

Ehm... Ok.

Men jeg sier det som gammel fan. Jeg har fulgt med i perioder og hadde begynt å venne meg til formatet. Så endrer de på det, ikke for historiens skyld, men for ratingens skyld.

Det skremmer vekk fans.

Men kanskje den henter nye målgrupper?

guro sa...

eg har ein button med skrifta "nei til hotel cæsar" på. er ikkje eg kul?